بوتاکس چیست و بوتاکس پیشانی چگونه انجام میشود؟

با سلام حددیترین مطالب پزشکی را در وبلاگ ما بخواهید همراه ما باشید

بوتاکس چیست و بوتاکس پیشانی چگونه انجام میشود؟

۱۴۴ بازديد

بوتاکس اسم تجارتی سم ساخت گردیده به وسیله باکتری کلستریدیوم بوتولینوم میباشد. این سم در مقادیر زیاد سبب نوعی مسمومیت غذایی به اسم بوتولیسم میگردد. صرف لحاظ از این حقیقت که مرگ آور ترین عارضه بوتولیسم، فلج می‌باشد محققان راهی برای به کار گیری از آن را پیدا کرده اند که برای آدم اثر گذار میباشد. تزریق بی واسطه مقادیر بسیار معدود و رقیق گردیده سم به ماهیچه ها مختص سبب ضعیف شدن در اختیار گرفتن گردیده آن ماهیچه‌ها میشود. 7 دسته سروتیپ توکسین بوتولینوم موجود هست که 5 جور آن (G.F.E.B.A) در محل اتصال عصب عضله در بشر اثرگذار میباشد. Dysport و Botox اسامی تجاری توکسین بوتولینوم مدل A است که گزینه تایید FDA میباشد ( و به ترتیب به وسیله شرکت Ipsen و Allergan ایجاد می گردند)

تاثیر تزریق بوتاکس بر زیبایی
توکسین بوتولینوم مدل A بر محل اتصال روان و ماهیچه‌ها اثر کرده و بازدارنده آزاد شدن ناقل شیمیایی به اسم استیل کولین از انتهای عصب میشود و در سود بازدارنده انقباض عضله ها گردیده و در فیض چین و چروک ساخت نمی‌شود با شل و ول شدن و عدم به کارگیری طولانی برهه زمانی ماهیچه‌ها چین و چروک ها به ندرت از فی مابین رفته و بلوک عضله‌ها بازدارنده تولید چین و چروک های جدیدتر می گردد در حالتی‌که چه تزریق بوتاکس اثرات شایان توجه در چین های دینامیک (چین هایی که در اکنون تکان تولید میشوند) دارااست اما اثری بر روی قوام پوست ندارد .

موردها کاربرد زیبایی توکسین بوتولینوم جور A جهت زیبایی کدامند؟

مورد ها کاربرد بوتاکس :
1.معالجه خطوط عرضی پیشانی

2.خط اخم بالای بینی

3.چین و چروک های حریم دیده (Crow`s feet)

4.چین و چروک روی بینی

5.همینطور بوتاکس منجر بالا رفتن خفیف کناره فرنگی ابروها میشود .(Chemical brow lift)

6.معالجه چین و چروک عرضی و عمودی حیطه گردن، چین و چروک لب فوقانی و کناره های دهن و ... اشاره نمود.

مورد ها منع مصرف بوتاکس:
*حاملگی

*وجود عفونت در محل تزریق

*بیماری میاستنی گراو

*اختلالات نوروموسکولر

*سندرم Eaton Lambert

*کسانی که آنتی بیوتیک هایی مانند جنتامایسین ، استرپتومایسین و کانامایسین مصرف می‌کنند.

*اشخاصی که داروی دی- پنی سیلامین که در آرتریت روماتوئید استفاده کننده داراست مصرف مینمایند.

*اشخاصی که پایین معالجه با سیکلوسپورین می باشند.

*اشخاصی که داروی ضد مالاریای کلروکلین مصرف می نمایند

*مادر‌ها شیرده

درصورتی که سوابق آلرژی قبل به بوتاکس دارید، به دکتر خویش اطلاع دهید.

موردها کاربرد درمانی توکسین بوتولینوم کدام میباشد؟

1- دیستونی گردن
2- بلفارواسپاسم (پلک زدن بیشتراز حد)
3- تعریق بیشتراز حد در ذیل بغل و کف دست (هایپرهیدروزیس)
4- آشالازی ( ایراد در وارفته شدن اسفنکتر تحتانی مری)
5- میگرن و بقیه اختلالات سردرد
6- تزریق اینترا در جنس موضعی بوتاکس در نور و روشنایی و پاتی های دردناک فوکال مزمن اثر گذار میباشد .
7- شقاق مقعد
8- در 15 اکتبر 2010، انجمن دارو طعام ایالات متحده(FDA) به کار گیری از بوتاکس را در معالجه میگرن مزمن آیتم تایید قرار اعطا کرد، هر یک‌سری بوتاکس برای معالجه میگرنهای زمان ای(اپیزودیک) اثرگذار نیست.

نکات مهم پیشین از تزریق بوتاکس


توصیه میشود مصرف داروهایی نظیر آسپرین و بقیه داروهای ضد التهابی از 2 هفته پیشین از تزریق به خواسته کاهش کبودی انقطاع شود. بهتر میباشد دستکم به بازه زمانی یک هفته پیشین از تزریق بوتاکس از مصرف الکل جلوگیری شود. چنانچه از ویتامین ها و داروهای گیاهی به کارگیری می‌کنید، به دکتر اطلاع دهید .

مکان های آیتم تزریق بوتاکس
1.بوتاکس لب
2.بوتاکس رخ
3.بوتاکس پیشانی
4.بوتاکس پایین دیده
5.بوتاکس ابرو
6.بوتاکس ذیل بغل
7.بوتاکس خط خنده
8.بوتاکس سیرتکامل

شیوه های تزریق بوتاکس:

دوران لازم برای تزریق بوتاکس یک سری دقیقه (حداکثر 10 تا 15 دقیقه) میباشد و بطور معمول نیازی به بی حسی نمی‌باشد البته ممکن میباشد 20 تا 30 دقیقه پیشین از تزریق از پماد بی حسی کننده موضعی استعمال شود. تزریق بوتاکس با به کار گیری از سوزن های بسیار دقیق (مانند سرنگ انسولین) به عضله‌ها یگانه انجام می‌گردد و با درد بسیار یه خرده توام میباشد. تعداد تزریق بسته به معیار چین و چروک دارااست و شخصی به شخصی دیگر مختلف میباشد. بطور معمول در نواحی پیشانی 10 تا 16 خط اخم 4 تا 6 و بدور دیده 3 تزریق انجام میگردد .

اثر بوتاکس چه برهه زمانی بعداز تزریق ظواهر می‌گردد؟
بطور معمول برای ظواهر شدن اثر بوتاکس 3 تا 7 روز دوران لازم میباشد اما برای مشاهده نتیجه ها آخرین مقطع 2 هفته لازم میباشد .

ارتفاع بازه زمانی اثر گذاری تزریق بوتاکس
دوران اثر بوتاکس بطور معمول 3 تا 4 ماه میباشد (اما بندرت تا 6 الی 8 ماه نیز مشاهده شده‌است) و خطوط کم کم به شرایط گذشته از معالجه بر میگردند بعداز چند دفعه تزریق اثر بوتاکس طولانی تر ما‌نده و فواصل میان دو تزریق اضافه میشود. در برخی از اشخاص اثر نسبی طولانی بازه یا این که جواب خاطر ای memory response)) به چشم می خورد بطوریکه چین و چروکها هیچ گاه تماما به موقعیت قبلی از استارت تزریق بر نمی گردند .

به کارگیری از بوتاکس در در اختیار گرفتن تعریق بیشتراز حد (هیپرهیدروزیس) به چه چهره میباشد؟


هیپرهیدروزیس سوای استدلال مشخص و معلوم، یک علت شایع تعریق بیشتراز حد در منطقه کف دست ، تحت بغل، رخ و کف پا میباشد. این وضعیت ممکن میباشد برای شخص، آن قدر ناگوار و شاید شرمندگی آور باشد که نیاز به معالجه طبابت داشته باشد .
معالجه های مرسوم دربرگیرنده به کارگیری موضعی از املاح کلرید آلومینیوم و داروهای آنتی کلی نرژیک خوراکی میباشد. معالجه جراحی دربرگیرنده انقطاع عصب مرتبط با غدد عرق (سمپاتکتومی به نحوه آندوسکوپیک از روش قفسه سینه) یا این که برداشتن موضعی غدد عرق در حیطه پایین بغل میباشد .
برد کار جراحی ، صرفا حدود 66 درصد میباشد (چون موردها تعریق بیش تر از حد به طور جبرانی ، بعداز کار جراحی مشاهده شده‌است) افزون بر آن، جراحی ممکن میباشد عوارضی را به هم پا داشته باشد .
توکسین بوتولینوم، آزاد شدن استیل کولین در غدد عرق را مهار می نماید و این موضوع سبب ساز تحولی در در دست گرفتن هیپرهیدروزیس شده‌است. تزریق در ناحیه متبوع به طور کانال ای به فواصل یک تا 2 سانتی متر انجام می‌شود .
جواب درمانی دور تزریق گردیده متعلق میباشد . ترازو دوز تزریقی در هر کدام از نواحی پایین بغل، کف دست یا این که کف پا 50 تا 100 واحد در هر طرف میباشد.کاهش تعریق، پس از یک تا 2 هفته به چشم می خورد و اثر آن 3 تا 9 ماه باقی می‌ماند تزریق در حیطه پایین بغل به طور ذیل جلدی انجام میشود .
تزریق در حوزه‌ کف دست جهت پرهیز از ضعف عصبی عضلانی به طور اینترادرمال انجام می گردد که‌این تزریق دردناک میباشد و نیاز به بلوک عصبی دارااست .
در سال 2004 تزریق بوتاکس تحت عنوان یک شیوه درمانی غیر مهاجم در معالجه علائم تعریق شدید حوزه‌ تحت بغل (که به درمانهای موضعی پوست پاسخ نداده میباشد) در اشخاص بالای 18 سال بوسیله انجمن خوراک و دارو ایالات متحده (FDA) آیتم تائید قرار گرفت.

دلایل احتمالی تزریق بوتاکس:

در شرایطی که که تزریق بوتاکس بوسیله دکتر زبده چهره گیرد عارضه ها بسیار کم هست. متداول ترین عارضه احتمالی کبودی موقت در محل تزریق هست. راز درد کم بوده و در رخ ساخت طی 24 تا 48 ساعت از میان می رود. افتادگی پلک در 0/05 درصد ( یک گزینه در 200 تزریق) ممکن میباشد تولید شود. احتمال این موقعیت در اشخاصی که ابروهای آن‌ها زیر هست ( Low Position ) بیش تر میباشد. این شرایط موقتا بوده و به صورت معمول طی 3 تا 6 هفته از فی مابین می رود.

در فیس تولید چه علایمی، شخصی که تزریق بوتاکس انجام داده میباشد می بایست دکتر خویش را آگاه سازد ؟

1-عکس العمل آلرژیک (انواع در تنفس ، مسدود شدن گلو ، تورم لب ها ، تورم گویش و چهره ، کهیر)
2- گونه های در کلام کردن و بلع
3- ضعف شدید و غیر معمولی عضلانی
4- درد قفسه سینه یا این که نامنظمی ضربان قلب
5- عفونت دیده، زخمی شدن، دو بینی و بقیه اشتباهات چشمی

بها تزریق بوتاکس

ارزش تزریق بوتاکس را عواملی زیرا جور بوتاکس تزریقی و اینکه به کدام نصیب از تن تزریق شود و بر طبق واحد سنجش سی سی موردنیاز معین می‌گردد.

فواید و مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس بر اثر فلج عضلاتی که تحت پوست انجام می‌شود و به خواسته صاف کردن چین و چروک های ساخت گردیده بر اثر بالا رفتن سن و ساخت ظاهری برنا خیس و شاداب خیس برای اشخاص به عمل می رود. از پاراگراف چین و چروک های تولید گردیده می شود به خط اخم اشاره نمود که بر اثر اخم کردن در میان ابروها و یا این که روی پیشانی تولید میگردد . همینطور چروک هایی که در حوالی دیده و دهن در طول خندیدن تولید می گردند . از پاراگراف مزایای به کار گیری از بوتاکس می شود به کاهش ترازو تعریق کف دست ها و یا این که ذیل بغل اشخاص اشاره نمود.

معایب تزریق بوتاکس

ولی علاوه بر مزایایی که بوتاکس داراست، میتواند معایبی نیز داشته باشد. از گزاره رایج ترین معایب بوتاکس پیشانی می شود به تولید عفونت و تورم بخشها متفاوت چهره اشاره نمود. همینطور این خلل نیز در برخی اشخاص بسیار چشم شده‌است که تزریق بوتاکس پیشانی سبب تولید عکس العمل های آلرژیک در شخص شده‌است. اما بوتاکس پیشانی به تنهایی نمی تواند دلایل چندانی داشته باشد، چیزی که‌این عارضه ها را به وجود میاورد، دوز مصرف این دارو هست. دلایل عادی و موقتا این دارو نیز قرمزی، التهاب، خارش، سردرد و تهوع هست که زودگذر می‌باشند و بعداز بازه روزگار خاصی از میان می رود. در حالتی‌که به تمام نکات لازم دقت داشته باشید و تزریق بوتاکس را در مرکز ها دارای اعتبار ذیل لحاظ پزشک معالج انجام دهید، معمولا عارضه خاصی گریبانگیر شما نمیشود.

کاربرد تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در معالجه لوچی، بلفارواسپاسم، میگرن مزمن بسیار کاربرد دارااست . در معالجه میگرن محل تزریق بوتاکس در نواحی متعدد پوست رمز است و معمولا بر طبق آن ناحیه ای از رمز که بیشترین شم درد را دارید انجام می‌شود. این در حالی میباشد که تزریق بوتاکس در وقتی که به مراد زیبایی باشد، نواحی پیشانی و حریم دیده آیتم تزریق قرار می‌گیرند.

نگهداری های پس از تزریق بوتاکس

نگهداری بعداز تزریق بوتاکس اهمیت بسیار متعددی داراست و شاید اهمیت آن کیفیت عالی عمل انجام یافته برابری نماید. مهم‌ترین اعمال برای حفظ بعداز تزریق بوتاکس به شرح پایین میباشند:
1- یک کدام از مهم ترین نکاتی که در رابطه محافظت پس از تزریق بوتاکس می بایست به آن اعتنا فرمائید لمس نکردن نصیب تزریق میباشد. مخصوصا از ماساژ دادن نواحی متبوع دست‌کم تا 24 ساعت دوری کنید. این فعالیت منجر میگردد ماده تزریق گردیده به بقیه نواحی پوست نیز منتقل شود.
2- پس از تزریق بوتاکس از مصرف الکل دوری کنید.
3- یک کدام از دیگر از نکات برای نگهداری بعداز تزریق بوتاکس جلوگیری از عمل های فیزیکی سنگین میباشد.
4- افرادی که پس از تزریق بوتاکس متوجه کبودی در بخش های متبوع شدند می‌توانند از آرنیکا و یا این که ویتامین K به کارگیری نمایند.
5- یکی‌از مهم ترین موردها برای نگهداری پس از تزریق بوتاکس دوری از لایه برداری هایی مانند میکرودرم و بقیه لایه برداری های شیمیایی میباشد.
6- پس از تزریق بوتاکس در رخ ناراضی بودن از سود عمل می‌توانید آن را ترمیم فرمائید.
7- در حالتی‌که که بعداز تزریق بوتاکس متوجه دلایل جانبی شدید بی تردید به پزشک معالج خویش مراجعه‌کنید.
همانگونه که دیدید پس از تزریق بوتاکس ممکن میباشد با مشکلاتی مواجه گردید به همین استدلال محافظت پس از تزریق بوتاکس تاثیر بسیار متعددی بر کیفیت عمل دارااست.

بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی یکی‌از نحوه های بسیار دارای شهرت برای معالجه چین و چروک چهره و اخم میباشد. ولی این نحوه درمانی معایبی نیز داراست که شاید برای همگان شناخته گردیده نباشد. شما در‌این نوشته‌علمی میتوانید با بزرگترین مزایا و معایب تزریق بوتاکس آشنا گردید. بوتاکس یکی نحوه های شناخته گردیده برای معالجه چین و چروک در محل های گوناگون چهره از گزاره پیشانی، سیرتکامل ها، به دور دیده و دیگر نواحی می‌باشد. بوتاکس از روش تزریق بوتاکس وارد تن می گردد و در محل متبوع سبب ساز فلج کردن ماهیچه‌ها انقباضی می‌گردد. بوتاکس در واقع سم مهیا گردیده باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم هست. بعداز تزریق بوتاکس در محل پیشانی این ماده جذب عضله ها متبوع می گردد و به مرور زمانه از آزاد شدن ماده ای که سبب ساز انقباض عضله ها می‌شود، پرهیز می‌کند. به‌این چهره دیگر چین و چروک ها شما‌را آزار نمی دهند و تا زمان دوران خاصی میتوانید از داشتن صورتی صاف و قشنگ لذت ببرید. تلاش این دارو برای کسانی که دارنده چین و چروک سطحی تری می باشند، بیش تر میباشد و اثربخشی بسیار متعددی داراست. البته در به کار گیری از این دارو بایستی توجه لازم صورت پذیرد و برای تزریق بوتاکس بایستی به پزشک معالج کارشناس در کلینیک زیبایی شایسته ترین کلینیک تزریق بوتاکس در تهران مراجعه‌کنید و از تزریق بوتاکس با قیمت خوب برخوردار گردید.

مزایای بوتاکس پیشانی

علاوه بر برهان اصلی به کار گیری از بوتاکس یعنی فلج کردن عضله ها تن که از چین و چروک خودداری می‌کند، بوتاکس پیشانی مزایا دیگری نیز داراست. دو‌مین مزیت به کار گیری از بوتاکس پیشانی مراقبت زیبایی و جوانی پوست میباشد. در صورتی می‌خواهید پوستی برنا خیس و شاداب خیس داشته باشید و زیبایی آن را دو چندان نمایید، میتوانید از این بوتاکس پیشانی استعمال فرمائید. علاوه بر این ها حاصل نشان میدهد بوتاکس پیشانی می‌تواند اثر بخشی متعددی بر روی کسانی داشته باشد که تعریق متعددی دارا‌هستند. همینطور این نتیجه ها در بعضا اشخاص چشم شده‌است که بوتاکس سبب کاهش دردهای میگرنی و سردردها شده‌است. ولی هنوز نمی قدرت به صورت ظریف این مورد را تیتر کرد. علاوه بر این در مردانی که در گیر بزرگی غده پروستات می‌باشند، چشم شده‌است که تزریق بوتاکس در آن‌ها سبب ساز کوچکتر شدن این غده میشود.

معایب و عارضه ها بوتاکس پیشانی

اما علاوه بر مزایایی که بوتاکس داراست، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. از پاراگراف همه گیرترین معایب بوتاکس پیشانی می شود به تولید عفونت و تورم بخش ها متعدد چهره اشاره نمود. همینطور این خلل نیز در بعضی اشخاص بسیار چشم شده‌است که تزریق بوتاکس پیشانی سبب تولید برخورد های آلرژیک در شخص شده‌است. ولی بوتاکس پیشانی به تنهایی نمی تواند دلایل چندانی داشته باشد، چیزی که‌این عارضه ها را به وجود می‌آورد، دوز مصرف این دارو هست. دلایل عادی و فعلا این دارو نیز قرمزی، التهاب، خارش، سردرد و تهوع است که زودگذر میباشند و بعد از مقطع دوران خاصی از در بین می رود. در شرایطی که به تمام نکات لازم دقت داشته باشید و تزریق بوتاکس را در مرکز ها دارای اعتبار تحت حیث پزشک معالج انجام دهید، معمولا عارضه خاصی گریبانگیر شما نمی‌شود.

چه اشخاصی نباید بوتاکس تزریق بوتاکس نمایند؟


سوالی که بسیار شایع میباشد و اکثری از اشخاص آن را می‌پرسند، این میباشد که چه اشخاصی نباید بوتاکس نمایند؟ معمولا یکسری مجموعه مختص می باشند که به هیچ عنوان نباید بوتاکس نمایند؛ به دلیل آن که انجام این فعالیت دلایل بسیار متعددی برای تن درستی آن‌ها خواهد داشت. از پاراگراف این اشخاص می شود به کسانی که سنی کمتر از 18 سال یا این که اضافه از 75 سال دارا‌هستند، اشاره نمود. همینطور زنان حامله نیز بهتر میباشد از انجام این فعالیت جلوگیری نمایند. کسانی که در گیر بیماری های مرتبط با منعقد خون می‌باشند و از داروهای انعقادی به کارگیری می نمایند، هیچ گاه نباید این عمل را انجام دهند. اشخاصی که در گیر بیماری های قلبی و عروقی میباشند و یا این که از بیماری های عفونی مشقت می‌برند نیز بوتاکس برایشان ممنوع میباشد. همینطور اشخاصی که در دو هفته اخیر واکسیناسیون انجام داده اند نیز نباید بوتاکس پیشانی را انجام دهند.
http://alexispqrr28383.pages10.com/--30446919
http://knoxuwxx51617.ampblogs.com/--28737582
http://edwintwxx50506.blogolize.com/--30604393
http://louisoppo16272.full-design.com/--30995739
http://marcorszz50616.thezenweb.com/--31675507
http://martinikml16272.diowebhost.com/24261373/
http://cristianoqst39505.blog5.net/29671805/
http://brooksdfgg84949.fitnell.com/28481109/
http://stephenijkj05050.ezblogz.com/19600846/
http://messiahybcc72728.dbblog.net/19887698/
http://jaredyaba61727.blogs-service.com/19285453/
http://donovanpqqp27283.designertoblog.com/19219463/
http://hectorsuuu49505.mpeblog.com/13691858/
http://garrettzzzz50616.bluxeblog.com/19846753/
http://dantexzaa61617.articlesblogger.com/13548180/

چگونه پیشانی صاف داشته باشیم؟

چین و چروک های پیشانی می تواند سن انسان را به طور قابل ملاحظه ای بالا نشان دهد، اما خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر این چین و چروک ها و حتی خلاص شدن از شر آن ها انجام دهید. در بسیاری از موارد تغییر شیوه زندگی و روش های درمانی کمک می کنند، اما اگر به دنبال رفع سریع تر آن ها هستید، می توانید یک روش درمانی حرفه ای را امتحان کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.